Anonymous

Hampir dua tahun selepas Junkyu sama Giselle putus. Makin banyak yang gencar deketin Giselle.

Kayak si Wibu Jihoon, setiap hari ada aja kirimannya ke dorm aespa buat Giselle. Padahal akhirnya yang makan atau pake itu member lain yaitu Winter kalo gak ya Ningning.

Atau si Jaemin, yang gencar banget deketin Giselle nya pakai gerakan bawah tanah. entah kapan-kapan, tuh anak udah gombalin dia sana sini sampai kadang Giselle malu karena dia di gombalin di depan senior mereka. Yeri.

kan abis itu Giselle di godain habis-habisan sama anak RV :((

Hampir semuanya tuhh pada gencar banget deketin Giselle sampai bikin Karina enek sama dia. gimana ya? hadiah yang dikirim mereka itu loh, sampai di angkut ke kamarnya Karina karena kamar Giselle udah gak muat 😭😭

Tapi gimanapun, gak ada yang nyangkut sama dia.

Eh tapi sekarang Giselle tuh lagi deket sih sama Jeno, kalo kata lamtur mah mereka otw jadian.

Padahal aslinya Jeno cuman dijadiin penampungan tangisannya sama kalo dia lagi galau gelisah merana doang.

Soalnya cuman Jeno yang gak ngatain dia lebay pas dia lagi kangen atau lagi galau gara-gara Junkyu.

Cuman Jeno doang. iya cuma si sipit ganteng doang :((((

Pernah Giselle nanya Jeno gak capek apa ngeladenin dia.

Jeno nya malah jawab, “Kalo capek ya istirahat, gimana sih?”

Ya pokoknya dia doang yang ngertiin Giselle.

Oke cukup nyeritain Jeno nya.

Sekarang kita ceritain tentang Junkyu. Junkyu tuh sekarang jadi bangsat banget.

lya bangsat banget

Giselle tuh mempunyai tekat yang kuat dan bulat buat move on, tapi ada aja kelakuannya yang bikin dia oleng.

nanti tiba-tiba manis banget

nanti tiba-tiba bikin baper

Nano nano deh pokoknya. pengen banget Giselle hanyutin di rawa rasanya.

“Waduhh dari siapa tuhh?? ” tanya Junkyu yang langsung loncat ke samping Irene, “Jihoon? Jaemin atau Jeno? Siapa nih siapa?? Banyak banget fans nya nih ibu negara,”

Giselle langsung tegang pemirsa sekalian.

lya coba gimana gak tegang, ini si Junkyu naruh dagunya di bahu Giselle. abis itu hidungnya sampe nempel di pipi dia. Mana tadi apa dia bilang? Ibu negara? Huhu, Giselle auto oleng untuk ke ratusan kalinya. tapi dia lagi duduk adem di lobby :( harus jaga image y'all

“Mana adaa,” balas Giselle ngegas

“Mana ada-mana ada tapi pipinya merah gitu ciaaaaa,” ledek Junkyu sambil nyolek-nyolek pipi Giselle tapi tangannya buru-buru di tabok si cewek blasteran.

Seandainya Junkyu tau ini pipi Giselle merah gara-gara tingkah dia.

“Diem gak,”

“Gak mauu wleeee, “

Giselle mendengus kasar dan membuka paket yang ada di tangannya.

“Ih ih, mainan, ” ucap Junkyu heboh dan ngambil gameboy di tangan Giselle, “Dari siapa nih,” tanuanya antusias.

Giselle ngeraih kertas yang ada di dalam box nya. 'Nih nih gameboy nya, biar ada mainan lo kesian liatnya. Tapi jangan sering sering mainnya, nanti rusak mata lo.. Hehe

From the most handsome boy in the world Sipit ganteng.”

“WADOHHH KEDILANAN SEKALI NIH, ” pekik Junkyu yang diem diem juga ikutan baca surat dari Jeno itu.

“BERISIK KOALA ALASKA,”

Giselle menarik hoodie Junkyu dan mendorongnya, lalu memperhatikan gameboy yang diberikan oleh Jeno.

Mohon maaf ini dia mau nyalain tapi gatau gimana caranya :(((( dia noob untuk main game beginian. haruskah Giselle ngamuk karena Jeno ngasih mainan yang menambah kejelasan noob seorang Giselle??

“Jel, “

“Hm?” sahut Giselle sambil masukin gameboy nya lagi. dia mau nanya Winter gimana nyalainnya tapi nanti aja biar gak dihujat pemirsa sekalian.

“Lihat Junkyu dulu sini,”

Giselle langsung noleh ke Junkyu yang lagi senyum kearah dia.

Damnnnnn, senyumnya tuh teduh banget. Perasaan Giselle langsung gak enak.

“A-Apa?”

“Hampir dua tahun tanpa gue, gimana rasanya?”

AMBYARRRRRRRR GISELLE AMBYARRRRR PEMIRSAH SEKALIAN..

 
Read more...

from Economic Networks

This blog post will spin off from four sources: 1. https://fab.city/ “The transition towards productive and regenerative economies in regions and cities, driven by people.” 2. Economic Governance Roadmap for the Fab City Economy on FCOS 3. Valueflows and FCOS 4. The idea of Institutional Economics, mentioned in #2, that economics is “the science of social provisioning”'.

Fab City is an economic network

The network is composed of several institutions. We'll focus here on FabLabs that design and manufacture goods, and FabCities, where the FabLabs live, and are helped by FabCity organizations.

What makes these into an economic network rather than separate institutions is their economic relationships, where Economic Agents (the FabLabs, their members, and their related organizations) collaborate in Economic Processes that create, transport, and transfer Economic Resources between them.

diagram key

fablab relationships

FabLab networks might become supply chains

...where (for example) one FabLab designs a component that is then produced in another FabLab and then assembled into a product by another FabLab. You can see many of those relationships in the resource flow diagram above.

If they collaborate in those ways a lot, they will start to strengthen their relationships. Here are three stages of development of supply chain relationships, each stronger than the previous stage.

  1. Transaction Integration “Level one involves computerization of general business activities and transactions.” FabCity can reach that level by implementing Valueflows networks.
  2. Information Sharing Designs, agreements, etc, can also be shared via Valueflows networks.
  3. Strategic Collaboration “...you and your supply chain partners will be collaborating on planning and redesign processes, and you will usually be sharing some risk and reward” (which of course can also be shared via Valueflows...) ...and beyond those three,
  4. Partial or complete economic and/or physical integration Apple is one of the companies that invests a lot of money into their suppliers, for example, Apple invests 410 million into one of its optical tech suppliers. Ford has also done some partial integration where suppliers set up sub-assembly-lines within their main factory.

For each of those levels of integration beyond the first, the supply chain partners are no longer dealing with each other by market relations based on prices alone. And even the first level, transaction integration, usually requires some technical collaboration and probably some contractual agreements.

From Product-in-Trash-Out to Data-in-Data-out

The circular economy principles of FabCity are yet another level

Social provisioning

 
Read more...

from LaCaze Business Review

#sketches #mentalhealth

Note: This post is about a burnout experience I had in the last couple weeks, which inspired this attempt at ripping off Hyperbole and a Half.

Recently I wasn't feeling so great.

I couldn't point the finger at anything in particular, but something was nagging at me. Lingering. Like a storm cloud that insists on raining on me wherever I go.

(You know I'm in a dark place when I'm quoting Joy Division.)

I have a habit of holding things in and bottling them up.

I often don't realize I'm doing it until my mood's in the dumps.

Sometimes you just have to deal with whatever's getting at you. You can't fall apart over every little thing.

Thanks for telling me - Strip 1

But if you're lucky to have someone you can trust with your feelings, then you should open up and let them help when they offer.

Thanks for telling me - Strip 2

It's not on that other person to fix your problem. And sometimes simply listening is the best thing they can do for you.

Thanks for telling me - Strip 3

So many of us get upset when we feel as if people don't open up to us. As if they won't they let their guards down and let us in to the real them.

That's why our reaction to unflattering conversations is key.

Thanks for telling me - Strip 4

Life is best when it's shared with others.

Thanks for telling me - Strip 5

 
Read more... Discuss...

from CryptoAdventure

Volt Inu Review — A Hyperdeflationary Token with Exciting New Announcements

Those who monitor with attention the way blockchain technology evolves are familiar with its rapid pace of growth. Every blockchain-related initiative brings something new to this young industry.

Today’s review will sum up the main features of Volt Inu, a project based on a hyper-deflationary token. Volt Inu’s team is very active on social media, and we will also mention the project’s latest news.

Understanding How Volt Inu Works NFTs, altcoins, mirrored stocks, staking and farming stablecoins are part of the Volt Inu (VOLT) strategy. The project revolves around its hyper-deflationary cryptocurrency.

It is feasible to mitigate risk while taking benefit of non-correlated asset growth by diversifying one's investments. Diversification is one of the pillars of Volt Inu’s market strategy.

Let us learn more about the project’s features and ambitions in the following subsections.

The Project’s Ecosystem Consideration for the utility of a token drives community building while promoting token usage and ownership. Moreover, a useful token is generally attractive to investors, and it helps crypto projects grow over time. For this reason, Volt Inu’s team explained that token utility is at the center of their thoughts.

Anyone with VOLT tokens may buy products from more than 1,700 retailers worldwide including big places like Amazon, Ebay or Walmart. This operation is possible through a collaboration with Crypto Art and another partnership with Shopping.io. There is no longer a requirement to convert VOLT into fiat cash or other cryptocurrencies to buy items.

Moving on, the team released its first P2E game where they basically offer 2 different modes to play; a free and a paid one. Both have their benefits and aim at growing the exposure of VOLT by either offering prizes of up to $3,000 to individual players or buybacks and burns of up to $20,000 to crypto projects.

There is much talk about how quickly the project's “Voltarmy” (Volt Inu’s community) has grown since its start. To the team, creating a launchpad/incubator is an excellent way to build a sustainable ecosystem.
The team is sure that a launchpad will provide fascinating feedback and exposure to viable ideas from the community. The community will allow traders to invest in the projects it authorizes.

The team decided to design a method to reward Volt's community members because of their commitment. A reward system based on their social engagement as well as their overall engagement into the project will encourage VOLT holders to get involved.

The technique creates a list of tasks so that the project may reach mass adoption. As a result, VOLT will be able to award the community members who have been the most proactive.

The Tokenomics Governing Volt Inu The project’s economic system uses a token running both on the BNB Chain and Ethereum.

The two tokens share similarities, with a couple of essential differences. If we sum up the two worlds, we obtain a total supply for VOLT equal to 69 trillion tokens. In both cases, we observe the application of a 13% transaction tax.

The main difference is in the allocation of the tax proceeds. Both chains move funds to token reflections (1%), marketing & development (4%), and treasury (4%). On the BNB Chain, the system burns the remaining 4% of the funds. However, this percentage goes down to 2% on Ethereum. The remaining 2% funds on ETH are feeding the liquidity pool.

Volt Inu’s Latest Announcements The team actively announces new developments to its online community, as we mentioned earlier. For example, Volt Inu has recently unveiled the listing of its token on P2PB2B, the 23rd CEX to host VOLT.

The project also announced the launch of a gateway that will let investors buy VOLT with debit or credit cards. This operation aims to enhance the pace to reach mass adoption on the market for Volt Inu.

One of the main characteristics of this project is its solid deflationary nature. In this context, the team revealed a new burn of $1 million worth of tokens.

The partnership with shopping.io is a strategic move allowing investors to use VOLT on major retailers such as Amazon, Walmart or even Home Depot. Moreover, the team decided to sponsor Defencia y Justicia, one of Argentina's most famous soccer teams.

Volt Inu’s Roadmap The team has shared a roadmap divided into four stages. The team has been following this plan to enhance Volt Inu’s market reach.

Stage 1 If we go through the milestones inserted into the first stage of the project, we can find tasks such as: Token listing on CoinGecko and CoinMarketCap. Creation of social media pages. Increasing token holders to 1,000.

Stage 2 The second stage mentioned more advanced operations, including: Listings on FEGEX and Shibaswap. NFTs acquisition and fractionalization. Whitepaper release.

Stage 3 The third stage includes other important milestones. For example, we can mention the following: Smart contract audit. Reach 10,000 token holders. Launch of Volt Inu’s Play-to-Earn (P2E) game. Listing of the token on multiple CEX platforms.

Stage 4 The last stage mentioned by the team features other vital targets: 50,000 token holders. Launch of an automated social activity feature. Creation of a reward system. VOLT-fiat gateway.

Final Thoughts Volt Inu’s desire to revolutionize the crypto field is easy to spot on its social media pages. The team constantly updates its community on new developments to create market traction.

Website: https://voltinu.in Twitter: https://twitter.com/VoltInuOfficial Telegram: https://t.me/VoltInuOfficial

 
Read more...

from imshiverspine

Perasaan Yang Masih Belum Sampai Pada Tujuannya

Hai Namu, aku kembali lagi.

Di tulisanku kali ini, aku tidak akan bercerita tentang aku yang menyukaimu. Tapi, tentang aku yang menyukai seseorang di duniaku. Seseorang yang bisa aku gapai, untuk menjadi pasanganku nanti.

Di tengah malam menuju hari ulang tahunku. Aku berdoa pada Tuhan. Berdoa aku ingin dia untuk menjadi pasanganku kelak. Aku meminta dia untuk menjadi kadoku di usiaku yang menginjak 25 tahun.

Akan tetapi, selang beberapa hari setelah aku berdoa. Tuhan memberikan jawabannya kepadaku. Kalau dia sudah memiliki kekasih. Aku tidak marah sama Tuhan, aku malah bertanya pada diriku sendiri. Apakah aku belum pantas untuk menerima hadiah itu? Aku tidak berprasangka buruk pada Tuhan.

Aku percaya Tuhan punya rencana yang terbaik untuk diriku. Kalau memang benar seperti itu, aku ingin bertanya lagi apakah dia terlalu baik untuk untuk aku? Atau malah sebaliknya?

Kalau memang aku adalah manusia yang masih belum cukup baik, untuk menerima cinta baik. Sampai saat ini pun aku masih dibiarkan sendiri, aku akan menerima dengan lapang dada. Aku hanya minta pada Tuhan untuk membimbingku menjadi orang yang lebih baik lagi setiap harinya, dan yang paling penting adalah niatku berubah bukan karena siapa-siapa. Tapi, karena diri sendiri.

Aku sebagai manusia yang percaya pada salah satu agama, mungkin tanpa sadar aku belum bisa menjadi hamba-Nya yang baik. Aku masih lupa kepada Tuhan, aku kurang ibadah, dan bahkan aku sering meninggalkan Tuhan. Aku mau belajar untuk lebih dekat dengan Tuhan supaya aku bisa mendapatkan rahmat dan berkat dari Tuhan.

Aku harap Tuhan membuka jalanku dalam segala hal, termasuk bertemu kamu.

Bagaimana perasaanku saat mendengar dia sudah memiliki seorang kekasih? Jujur saja perasaanku pada saat itu datar. Kayanya sudah kebal dengan kisah cinta bertepuk sebelah tangan, jadi lebih menerima saja. Aku cenderung lebih berpikir begini, “mungkin ini belum saatnya.”

Doaku mungkin harus di rubah ya? Tidak perlu menyebutkan nama seseroang, cukup berdoa meminta doa kriteria pasangan yang aku inginkan, dan tetap berpasrah pada Tuhan untuk memberikan seseorang yang terbaik menurut-Nya.

Kadang aku pengin berdoa punya pasang kaya kamu, Namu. Tapi, kamu terlalu sempurna buat aku yang banyak kurangnya. Kalau mintanya Kim Nam-joon asli. Aku benar tidak tahu diri hahaha.

Aku berjanji pada diri sendiri dengan siapapun nanti aku akan bersanding, entah orang yang aku harapkan atau bukan. Selama itu terbaik dari Tuhan.

Aku akan belajar untuk menyayangi dia sebaik yang aku bisa.

Aku percaya dia akan datang diwaktu paling tepat. Disaat aku sudah siap dan memang pantas untuk menerimanya.

Pasti ada alasan kenapa sampai sekarang Tuhan belum memberikan kesempatan itu kepadaku. Karena jujur saja, aku sendiri belum bisa menyayangi diriku sendiri dengan baik, aku masih toxic terhadap diriku sendiri. Aku masih malas, suka menunda-nunda, dan masih banyak sekali penyakit dalam diriku yang harus aku sembuhkan.

Aku akan belajar untuk mencintai diriku sendiri. Menghargai, dan mengapresiasi pencapaian sekecil apapun. Karena sebagai manusia, aku sangat berhak mendapatkan itu semua dari diriku sendiri, sebelum dari orang lain.

Oh ya aku bertemu dengan dia pada malam sebelum aku pulang ke kampung halaman. Dalam benakku aku bertanya-tanya, apa yang ada dalam pikirannya saat pertama kali dia bertemu denganku? Aku ingin tahu penilaiannya terhadapku. Kalau dia menyukaiku, itu sepertinya tidak mungkin. Karena itu pertama kalinya kita bertemu.

Kata mamaku, dia diam-diam memperhatikanku dari jauh. Ini sedikit membuatku senang. Akan tetapi, aku langsung buru-buru mengendalikan perasaanku sendiri. Supaya tidak terlalu berharap, karena harapan yang terlalu tinggi itu membuat sakit hati.

Tidak lama setelah pertemuan itu. Aku mendapatkan informasi kalau dia sudah memiliki kekasih.

Aku hanya bisa menerima dengan lapang dada. Aku tidak mau lagi mematahkan hatiku sendiri hanya karena menyukai seseorang yang tidak menyukaiku, apalagi dia sudah punya kekasih.

Aku juga lelah. Lelah berada di fase yang berputar pada pola yang sama. Jatuh hati sendiri, patah hati sendiri, dan menyembukan sendiri.

Baiklah. Teruntuk kamu aku doakan semoga hubunganmu dengan perempuan yang kamu cintai saat ini. Langgeng sampai ke jenjang yang lebih serius. Semoga hubungan kalian berdua selalu diberikan kebahagian dan keberkahan dari Tuhan Yang Maha Esa.

Aku ingin minta maaf padamu. Sudah berani meminta pada Tuhan, supaya kamu bisa menjadi pendamping hidupku, orang terakhir yang akan menemaniku sampai akhir hayat. Aku benar-benar minta maaf soal ini. Karena sebelumya memang aku belum tahu kalau kamu sudah memiliki kekasih.

Sedari awal memang seharusnya aku tahu diri. Tahu diri untuk tidak menyukaimu.

Rasa sukaku kepada seseorang. Semakin aku dewasa, semakin sederhana. Aku hanya butuh laki-laki yang baik sepertimu, atau mungkin sifatnya seperti Namu.

Laki-laki yang tahu bagaimana caranya menghormati orang lain.

Cara kamu bersikap pada orang yang lebih tua.

Caramu memperlakukan anak kecil.

Caramu bersosialisasi di lingkungan sekitar.

Kebaikanmu pada salah satu keluargaku, dan juga kamu sudah menganggap mereka sebagai keluargamu.

Aku ingin mengucapkan terima kasih banyak untuk itu, terima kasih sudah jadi keluarga untuk mereka.

Aku tahu kamu orang baik, keluargamu juga baik. Berkat didikan mereka. Kamu tumbuh jadi orang baik seperti sekarang.

Kamu sudah membuatku yakin bahwa tidak semua yang berkerja sebagai seorang abdi negara, adalah orang yang tidak baik. Seperti yang aku nilai selama ini.

Jadi, berbahagialah dengan cinta yang kamu miliki saat ini. Semoga kebaikan selalu ada dihidupmu.

Satu lagi, semoga ibumu cepat kembali pulih dari sakitnya.

Sekali lagi maaf. Sudah menyukai dirimu.

Aku harap setelah ini tidak ada interaksi di antara kita berdua.

Aku pun tidak akan mencari tahu tentang dirimu lagi.

Aku yakin perasaan ini akan cepat redanya, karena perasaan yang aku miliki belum terlalu jauh, hanya sebatas 'ya aku suka kamu. Ingin mengenalmu.'

Akan tetapi, kamu tahu sendiri belum sempat aku mengenal dirimu—kamu sudah memiliki kekasih.

Aku ingin berhenti di sini. Untuk sementara. Aku tidak ingin menyukai siapapun, atau berharap pada siapapun.

Aku ingin melepaskan segala perasaan ini :

Aku ingin merasa dicintai.

Aku ingin merasa dibutuhkan.

Aku ingin merasa penting dalam hidup seseorang.

Aku ingin dipedulikan.

Padahal aku tidak perlu mencari itu semua dari orang lain, itu semua bisa dimulai dari diriku sendiri.

Doaku untuk sekarang cukup diberikan yang paling terbaik menurut-Nya. Aku percaya pada pilihan Tuhan dan takdir-Nya.

Happy for you both.

Y.

 
Read more...

from Roscoe's Story

Sunday 22/May/2022

Prayers, etc.: • 06:00 – Prayer to St. Michael the Archangel • 18:15 – the daily meditation from Magnificat monthly magazine; and the daily meditation from Benedictus. – Nehemiah 4 – 6; Matthew 18:1-9. This is the set of readings assigned today in my Bible Reading Project. – Fr. Chad Rippberger's Prayer of Command to protect my family, my sons, my daughter and her family, my granddaughters and their families, my great grandchildren, and everyone for whom I have responsibility from any demonic activity; and the Sunday Prayers of the Association of the Auxilium Christianorum.

Diet: • 07:45 – ½ peanut butter sandwich • 08:30 – applesauce • 10:00 – cooked meat and mixed veggies over bread and butter • 12:00 – bowl of egg drop soup

Chores, etc.: • 07:50 – Reading: 'Avenging Angel' Takes on FBI – a Just Human clip • 08:15 – Dr. Zelenko – The Deep State Failed, The Vaccination Agenda Did Not Work, The Cures Are Out There – X-22 Report Special • 10:30 to 14:30 – finish building and post a KofC report and meeting notice • 15:00 – watching a USFL game • 19:00 – Devolution Power Hour – Episode 59

Chess: • 17:15 – moved in all pending CC games

Posted 22/May/2022 ~ 21:00 Central Time

#Blog #DailyNotes

 
Read more...

from On Again, Off Again

As always, if you’re interested in my more frequent/daily updates, I post on Mastodon and Pixelfed.

What happened this week?

1. I could not figure out what to read for this week’s book (I’m doing a book-a-week challenge for Apr-Jun). I had already been reading Distrust That Particular Flavor by William Gibson before I switched over to In the Beginning…Was the Command Line by Neal Stephenson and finished it for last week. Then I started reading BUILD: An Unorthodox Guide to Making Things Worth Making by Tony Fadell since it was released recently and thought I’d finish that for this week, but it got me thinking too much about work stuff, so I switched back to the Gibson essay book. (And now I’m blogging instead of reading, so I’m getting even more behind 😅)

2. I also started reading this webcomic called Heartstopper by Alice Oseman thanks to stumbling across it on a post in the subreddit for the Onyx Boox line of e-ink devices. I really did judge the book by its cover…at least, the cover looked nice enough for me to look up info about it, and find where I could read it. I’m currently reading it in the Tapas app, but I like it enough that I want to get physical copies of the graphic novels. Annoyingly, graphic novels don’t count in the aforementioned book-a-week challenge I’m in, otherwise, I would not have such a problem figuring out what to read this week. 😛

3. I finally got my replacement office chair on Friday:

QiVi 5-Star Base Chair by Steelcase It is the same make as these chairs that are in one of the “fancier” conference rooms in my building, and felt pretty comfortable to me whenever I’d sit in them, so I figured I’d buy one for home. The ones at work have a white frame and teal seat fabric. I like my red and black color scheme.

Originally I had gotten a Blu Dot Daily Task Chair because I found out that it was the type of chair that was used on the set of Severance (awesome show!), for the MDR group:

severance set

Unfortunately, the chair was uncomfortable AF (hey, Dylan! 🙂), so I returned it. Luckily my replacement is nicely comfortable. Phew.

4. I decided to buy movie tickets for The Fifth Element’s 25th anniversary showings on a couple days at the end of June, one of which is my birthday!

The Fifth Element - Rotten Tomatoes

This will probably be the first movie I’m seeing in the theatres for at least a couple years… Even before the pandemic started, we didn’t go to the theatre much because we have a nice AV setup at home and didn’t want to deal with crowds and gross theatre floors. I can’t remember what movie we did see in the theatre…it might’ve been Avengers: Endgame. 😮

I actually want to see Doctor Strange 2, but am still quite hesitant to sit in a crowded theatre, even though I’ll be masked the whole time. Hopefully by the time of the Fifth Element showings, things will be calmer, in terms of COVID cases and what not. 🤞

5. Yesterday I watched Pitch Perfect 3. I didn’t think it could get weirder than the plot for the second movie, but it did! Regardless, it was fluffy entertainment for a Saturday night. 🤷‍♀️

 
Read more... Discuss...

from tmo

I went ahead and put up a “final” blog post on tmo.name here, and I wrote a tad about blogging, blogging experiences, and this and that. Mostly about how I Like W.a a lot, and will stick around here, as it is “home” :)

Ghost is definitely the second best blog service I have used, though. I self-host it, which makes it good (in some ways, in my mind), but W.a just makes more sense, for me.

I won't go into all this stuff, because it is written in the post linked above, but...yea. I like to “blog”.

Anyway, I will stop writing about the “meta” elements of blogging for a while (I guess), as the last few posts have centered around “consolidating” all the little blogs I had here and there. That's done. That's written. No need to beat a dead horse.

So other things will come across my mind in time (likely in a few hours, haha). So I will write about those things then.

back later

 
Read more... Discuss...

from greum maol stevenson

graffiti, the words LOVE AND LET DIE painted on a walking path

When we moved in five years ago, the bottom of this tower block was painted red, so daishin named it the Baboon. We have been happy living here, and we are happy to leave.

Our Zen sangha has been having online meetings for two years, so I have given approximately 100 Dharma talks from this tiny flat on the 10th floor. After so much talking, no wonder I prefer the dynamic silence of our other meetings…

We decided to name our new hermitage Comraich airson Lusan Leònte — Wounded Plant Sanctuary — because daishin rescues unwatered, damaged plants that the supermarket has been unable to sell, and restores them with water, sunlight and love.

#WyndfordHighFlats #maryhill #glasgow #impermanence #anicca #zen #buddhism #MonoNoAware

 
Read more... Discuss...

from Zettelwerk

#RuthBlum #Literatur #Klettgau

Jetzt klärt sich auf der Titel des Buches von Ruth Blum auf. Er ist nicht bloss ein Hinweis auf die Landschaft des #Klettgaus, sondern bezeichnet auch die zwei Prinzipien, denen die Heranwachsende Regine folgt.

Hier das Zitat:

Der Grossvater liebte den blauen Himmel mit seinem märchenhaften Kornblumenglanz, seinen tönenden Melodien. Die Grossmutter aber hatte sich vollkommen der grünen Erde verschrieben. Zwischen Himmel und Erde lag manche Gewitterschwüle, zuckten viele Blitze auf; doch sie verebbten – und die Wolken zerrannen wieder und zerflossen im seidenweichen Blau, welches die grünenden, blühenden Felder bestrahlte. Törichtes Beginnen zu fragen, welche der beiden Welten die meine wäre, die blaue oder die grüne. Ich trug sie beide tief im Herzen, strebte beiden nach. Nur war die eine Honigseim und die andere lediglich das kraftvolle Bauernbrot des täglichen Lebens.

Noch ein weiteres Gegensatzpaar kommt in diesem Bild zum Ausdruck: das zwischen der städtischen Kultur mit seinen Möglichkeiten für Kunst und Kultur und das der Provinz, die nichts davon kennen will, weil sie keinen Platz dafür findet.

 
Weiterlesen...

from tmo

Got an E-mail from ProtonMail, and they wanted me to verify my recovery e-mail (why I didn't do that before, I do not know). So, I did that. Which required going ALLLL the way across the room and fetching my Yubikey 2FA hardware key, and then using it with my Google account (recovery e-mail is a Gmail address – it's whatever), because I was logged out of my Google account on my phone some time back, and hadn't logged in again. So, I signed in, verified the E-mail. Then, went back to the PM site, and decided to add my phone number as an additional recovery method. And the passphrase option was already enabled, and that is written down...somewhere.

As secure as I can get (I guess). Good!

Also, texting back and forth with a childhood friend. We hadn't chatted (texted) since July of 2021. Or, I should say when he texted me three days ago, the last text from him to me was “hey man, what's up?” and that was dated July 27, 2021, and I didn't reply (SMS notifications were turned off at that time, due to text spam, so I never saw the text). So really, I don't know when the last time I talked to him was. We've been BS'ing back and forth for a couple days now, but the time before that? I have no clue.

Good dude.

Nothing else pertinent occurring in my neck of the woods. I found a new blog that I considered RSS'ing to, but then read through the archives and saw that there was a lot of dev/code stuff that was WAY above my pay grade. I tried reading/understanding some of it, but it is just stuff that I am simply not familiar with :/ Someday. Maybe.

Back soon

 
Read more... Discuss...

from Zauberwerk

#Gundermann #Pflanzen #Tee

Ein gern gesehener Nachbar des Waldmeisters ist der Gundermann. Der Taubnessel ähnlich blüht er bis in den Juli hinein im Schatten vor sich hin, einem Unkraut gleich, das man im eigenen Garten nicht haben möchte. Weshalb, das weiss niemand zu sagen: vielleicht weil er so hartnäckig häufig verbreitet ist? Das Gänseblümchen ist es ja wohl auch.

Der Gundermann ist auch unter Gundelrebe bekannt. Und in beiden Wörtern steht GUND drin. Das kann im Altochdeutschen zweierlei bedeuten: (1) Der Bestandteil für einen Frauennamen, der sich als Kleine Kämpferin interpretieren lässt, wie in Kunigunge, Hildegund etc. (2) Es gibt auch eine eher unappetittliche Herleitung: Gund war im Althochdeutschen die Bezeichnung von Geschwür, Eiter und Sekretion. Das führt uns schon näher heran zur Anwendung der getrockneten Blätter als Tee. Denn der Gundermann ist entzündungshemmend und gut gegen Erkältung. Aber auch als (sparsam verwendetes) Gewürz findet er gerne seine Anwendung.

Herstellung: Den Gundermann als Ganzes (ohne Wurzel) pflücken: dabei aber nicht mit der Taubnessel verwechseln. Seine Blätter zur Probe zwischen den Fingern reiben: er riecht so schön aromatisch. Dann die ganze Pflanze im Schatten trocknen und danach in kleine Stückchen schneiden. In ein dunkles Glas geben und fertig ist das Teesubstrat.

Wie sagt Hildegard von Bingen so schön:

„ ... Aber wenn üble Säfte den Kopf wie »doum« plagen, so daß auch seine Ohren tosen, der bringe Gundelrebe in warmem Wasser zum Sieden, und nach Ausdrücken des Wassers lege er sie so warm um seinen Kopf, und sie mindert das »doum« in seinem Kopf und öffnet sein Gehör.”

 
Weiterlesen...

from Lastige Gevallen in de Rede

Mocht ik onverhoeds gaan overdenkingen

Hoe voorkom ik in die hoedanigheid dat behalve de nette, brave ook een misdadig slechte worm van mij eet en hoe zorg ik dan dat ik in die positie niet telkens al mijn wachtwoorden vergeet zodat ik mijn bestellingen van voor dit treurige gebeuren nog tijdig kan annuleren misschien vooraf met een briefje op de deur aan de bezorger doorgeven, dat ie door dit euvel het pakket niet bij een afhaalpunt hoeft af te leveren aangezien ik in dusdanige toestand toch niet langer in staat ben om het bij de super kruidenier op te halen en is er op zo'n moment nog wel iets belangrijks te doen, uitstellen of laten zo'n stresserend dingetje waardoor ik voor dit abrupte einde verkeerde in vele zo niet alle staten ben ik eigenlijk wel voor dit sterven geschikt omdat ik volgens de staat ook al niet kan werken zijn er straks als ik eenmaal lig wel genoeg geschikte moderne aangenaam voor het oog grafzerken bij Grafzerken 'R' Us, Amagazon of allegrafmonumenten.com liefst als speciale aanbieding met riante Black Friday korting ben ik daar beneden wel goed bereikbaar als er zich problemen voordoen met mijn levensverzekering kan ik zo mijn contributie en huur wel tijdig betalen en of een maand van te voren opzeggen gaan die drukdoende lui mij niet voor ieder bureaucratisch financieel wissewasje opdreggen of dat ik voortdurend met hunnie moet overleggen over alles wat ik ooit heb geschreven toentertijd bijna dagelijks onder de volledige invloed van o.a. bestaan, welzijn en leven ben ik eigenlijk wel goed genoeg om niet langer in levende lijve aanwezig te zijn ik voel me voor zoiets deftigs nogal onvermogend, timide en een tikkeltje te klein wat moet je eigenlijk kunnen om even hier in te wisselen met voor eeuwig en eeuwig daar moet je in staat zijn tot het bezweren van alom aanwezig gevaar een bewijs van onvermogen bezitten voor je dat allemaal niet meer kan en mag doen een bijzonder gunstige A locatie claimen met voor dat doel levenslang gespaard poen zodat iedereen meteen je monument ziet staan en denkt, 'Nou die ligt er fraai bij' van dat soort dingen want die maken het leven goed ook al is het wel beschouwd voorbij

 
Lees verder...

Join the writers on Write.as.

Start writing or create a blog